BCB fuctioneert als kennis- en adviescentrum voor het christelijke boekenvak. Doel is allereerst boekverkopers te helpen om een zo hoog mogelijke kwaliteit te bereiken van hun winkel, hun medewerkers en hun dienstverlening. Dat gebeurt op de volgende manieren:
1. Bieden van kennis en informatie via de kennisbank op
MijnBCB, het afgesloten ledengedeelte van deze website.
2. Delen van nuttige en relevante informatie via de algemene nieuwsbrief
Note en de speciale boekhandelsnieuwsbrief.
3. Beantwoorden van inhoudelijke vragen van individuele boekverkopers en uitgevers.
4. Delen van marktinformatie en verkoopcijfers uit de christelijke markt.
5. Bieden van trainingen op het gebied van omgaan met vrijwilligers, verkoopcijfers, klantenbinding, relatie met kerken en scholen, wet- en regelgeving, etc.
Klik hier voor meer informatie (u moet inloggen).
6. Bieden van online meetings over één thema.
Klik hier voor meer informatie.
7. Faciliteren van panels voor uitgevers, boekverkopers en marketeers.
8. Brengen van boekhandelsbezoeken.
Meer informatie over lidmaatschap