De Week van het christelijke boek is speciaal bedoeld om het christelijke boek, de christelijke boekhandel en de christelijke auteur te promoten. Boekhandels laten graag hun ruime aanbod van bijbels, boeken en cadeaus zien en belonen in deze periode hun klanten met het actieboek. De campagne richt zich op leesbevordering en leesplezier. De Week van het christelijke boek (WCB) valt elk jaar in maart. Deze week loopt parallel aan de algemene Boekenweek van de CPNB maar heeft geen thema.Actieboek
Elk jaar verzorgt BCB samen met een uitgever het actieboek dat boekverkopers weggeven aan klanten die minimaal € 15,00 aan boeken besteden. Het actieboek van BCB onderscheidt zich van het Boekenweekgeschenk van de CPNB doordat het verhaal de lezer troost of hoop geeft of christelijke normen en waarden uitdraagt. Bij de beoordeling van het actieboek wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de hele breedte van de achterban van BCB. Auteurs in de afgelopen jaren waren: Annemarie van Heijningen-Steenbergen, Marianne Grandia, Els Florijn en Lody van de Kamp.
Bestellen
De actieboeken en promotiematerialen zijn jaarlijks in oktober/november te bestellen door alle boekhandels in Nederland en Vlaanderen. In het Informatieblad [beschikbaar vanaf oktober 2023] vindt u alle informatie over het actieboek, de auteur en het bestellen van het actieboek en promotiematerialen.
Actieboek uitgeven?
Uitgevers die een actieboek uitgeven, dienen aangesloten te zijn bij BCB. Elk jaar in januari/februari wordt er een uitnodiging gestuurd naar alle uitgevers. Wilt u deze uitnodiging ontvangen en staat u nog niet ingeschreven voor onze nieuwsbrief?
Meld u dan hier aan voor de nieuwsbrief. U ontvangt dan tijdig alle informatie rondom het pitchen van het actieboek.
Historisch overzicht
Klik hier voor het overzicht van actieboeken voor de Week van het christelijke boek vanaf 1977 (CLK/BCB).